Upprättelse för Steffo G.

Kära läsare. Sälj mig en dator. Atari eller Commodor 64 spelar ingen roll, även om en tuff joystick vore bra att kunna visa upp när min mor tillåter mig att bjuda hem kamrater. Ja, nu ska jag väl inte bara skylla mitt dåliga uppdaterande på datorhaveri, jag har hör och häpna faktiskt haft häcken full. Och nej, det var inte bokstavligt talat, jag har inte varit och packat bajs på Basement i Sundsvall. Dessutom har det ju i bakvattnet av OS inte funnits så mycket att raljera om heller.

Vad gör man då? Jag tänkte skriva en liten hyllning till en bespottad del av den manliga anatomin. Nämligen pungen. När kvinnans andrafiol, brösten, hyllas, hissas och lyfts( det kan ni ta bokstavligt...) fram så har vår variant hängts ut som den spetälske kusinen från landet som alla skäms över att stöta på. Säger man ordet pung så kan man räkna med en iskall blick ( kvinnlig) eller en skamsen sådan (manlig). Brösten hos kvinnan ses som en uppenbarelse av bibliska proportioner av alla män. Den stackars pungen däremot, den ses som rent okristlig, nästan som ett överdrag till Satans horn eller något. Okristligt förresten, nu kan jag ha kommit på en lysande teori om varför detta hat har uppkommit. Ni som jag uppfostrades genom att tvingas gå i Kyrkans Barntimme i yngre dagar, eller för den delen, någon gång slagit upp en Bibel. Har ni tänkt på vem som allid hängts ut som riktig svikare, en avbild av mänsklighetens absolut värsta sidor? Ja, just det... Judas...Med Pungen!  Där har vi det. Dan Brown, släng din Da Vinci koden längst in i skåpet. Nästa års storsäljare kommer att skrivas av mig. Helt fräckt kommer jag att stjäla en porrfilmstitel också, The Da Vinci Load. Manlig huvudrolls innehavare till den senare filmatiseringen får bli Tom Wanks.

Det är absolut dags att ändra vår uppfattning om denna kroppsdel. Tänk bara på hur många roliga saker man faktiskt kan göra med den. Jag är något av en mästare på detta. På min CV av djur och annat som jag kan framkalla finns bland annat: Sköldpadda, Manet, Elefant, Mammut och naturligtvis även det alla killar kan, en segelbåt. Hur många kan göra det med sina bröst? Stefan Gradin, nästa gång vi ses så ska jag ha detta i mitt bakhuvud och hylla dig som den kung du faktiskt är. Jag har ju som bekant varit i Australien, inget av deras inhemska djur är ens värdiga att vistas i samma lokal som dig. Och alla ni andra, kom ihåg, även fast sommaren lider mot sitt slut så är det aldrig för sent att hissa segel.

Nästa gång jag saknar saker att berätta om så kommer jag att göra en avhandling om varför ingen ville bo i mellangården i "Alla vi barn i Bullerbyn"


Kommentarer
Postat av: Gurra

Hahaha! Vilken manligfridskämpe du är!

2008-08-29 @ 00:04:28
Postat av: Håkan

Facklan bärs inte vidare av sig själv. Upp till kamp. Jag kan jobba pararellt med Liza Marklund på Expressen, för att väga upp hennes manshat.

2008-08-29 @ 00:12:14
Postat av: Rickard

haha vart fan får du allt ifrån ;P

2008-08-29 @ 07:43:22
URL: http://detdricks.blogg.se/
Postat av: Froppa

oj,oj,oj det där satt långt inne...

något du burit på riktigt länge...

Nu blir Gradda stolt!

2008-08-29 @ 17:47:53
URL: http://froppa.blogg.se/
Postat av: Jimbo

haha! Om du behöver inspiration kan du fråga Mike "the tank" Lundberg om ytterliggare några pungbyggartips. Han gör Titanic i sömnen.

2008-08-30 @ 10:15:32
Postat av: alex!

Ron Burgundy: Discovered by the Germans in 1904, they named it San Diego, which of course in German means a whale's vagina.

Veronica Corningstone: No, there's no way that's correct.

Ron Burgundy: I'm sorry, I was trying to impress you. I don't know what it means. I'll be honest, I don't think anyone knows what it means anymore. Scholars maintain that the translation was lost hundreds of years ago.

Veronica Corningstone: Doesn't it mean Saint Diego?

Ron Burgundy: No. No.

Veronica Corningstone: No, that's - that's what it means. Really.

Ron Burgundy: Agree to disagree.

2008-09-02 @ 17:34:04
Postat av: Håkan

Easy Wes!

2008-09-02 @ 18:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0