Grinchen.

Sitter här på jobbet och skriver. Väldigt upprörd dessutom. Inom min bransch så brukar man försöka att komma lite tidigare när man byter av varandra. Speciellt vid högtider. För att visa lite god vilja liksom. En timme brukar man lätt kunna räkna med. Men inte här inte. På mitt jobb så finns det en person som satt i system att komma så sent som möjligt, han ramlar alltid in några minuter efter utsatt tid och låtsas som att inget hänt. Det gör mig arg ända in i märgen. Dessutom har han lyckats klocka in exakt hur lång tid det tar för honom att gå från sin dörr till jobbets på sin speciella gångstig. 

Här sitter jag alltså och väntar på att få packa ihop och dra mig hemåt för att få smaka av en liten julmumma tillsammans med resten av släkten och den här jäveln har mage att peta in nytäljda pinnar i mina cykeldäck. Fy fan. Det som är bra är att jag byter av honom imorrn och att jag räknat ut exakt hur många minuter sen han har varit under året. Alltså kommer jag in två timmar och 33 minuter sent imorgon, osandes av gin och cigaretter. Och inte nog med det, för en extra liten knorr på historien ska jag dessutom bajsa på hans förbannade stig så att hans tidsschema spricker när han tvingas gå runt mina avfällingar. Det borde lära honom en läxa.

Annars får jag väl passa på att önska eder alla en god jul.


Kommentarer
Postat av: Froppa

finns en grinch på alla jobb, även på mitt...

2008-12-25 @ 00:03:04
Postat av: Mija

Ha ha ha undrar vilken kollega du pratar om=) Aldrig varit med om det där, jag lovar :P

2008-12-26 @ 23:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0