Father and son reunion.

Många fylleanektdoter på sistone har jag märkt. Anledningen till detta är att min sommar hittills gått i misärens tecken. Naturligtvis med några få guldkorn också. Då blir man helt enkelt lov att återvinna gamla historier, om inte annat för att pigga upp sig själv. Förresten, ser man namnet på sidan så faller det sig väl ändå ganska naturligt. Jag har ingen större lust att berätta att jag har fått punktering på cykeln eller hur dyrt det har blivit med ägg och mjölk. Men nu ser jag iallafall lite ljus i slutet av tunneln. Nej, jag ska inte gå ner och handla än snara på obs. Jag och min far ska nämligen sticka ner till Göteborg för att se Neil Young.
Detta härliga evenemang heter Way out west och går av stapeln i början av augusti. Just Neil Young har jag alltid velat se, och jag förbannar fortfarande min plånbok för att jag missade hans legendariska spelning på globen för några år sedan. Men hur kul är det att åka med farsan då frågar ni. Det ska jag säga er, att det är hur kul som helst. Vi brukar varje år vid något tillfälle åka och se någon av de de artister vi gemensamt gillar. Tex har vi sett Iggy and the stooges, Bob Dylan, Crosby, Stills and Nash, Van Morrisson (tillsammans med en lite lönnig expressen reporter) New York Dolls med flera... Kort sagt, en jävla massa bra band. Att jag lyssnar på den sortens musik kommer jag att vara honom evigt tacksam för. För när man var liten och ville lyssna lite på ett Bamse kassett band så kontrade farsan med att slå på lite Tom Waits. När jag var nära att lyssna på någon skvalig radiokanal så spelade han The Clash. Om jag mot förmodan skulle vilja höra på någon eurodisco så hamrade han i lite Kraftwerk. Sådär höll det på, han spelade, jag lyssnade. Tvångsuppfostran? Knappast, en läxa att lära in för livet. Detsamma kan sägas om de böcker jag läst/ läser. Numera är ju även jag stor nog att utmana honom lite så det brukar bli en hel del intressanta diskussioner. Vi är nog rätt lika min far och jag, det enda som skiljer är väl ungefär 15 cm samt att jag föddes med båda mina tummar mitt i handen. Det kan bero på att jag i ett svagt ögonblick från farsans sida lyckades spela lite på en kassett med Alfons Åberg. Orden som sades där har etsat sig fast likt en blodigel i min hjärna. - Alfons, du ska passa dig för sågen...
Att jag är så glad i sprit då? Den genen kommer helt från morsans sida, hon är allt en riktig suput hon.

Kommentarer
Postat av: Gurra

Har jag nånsin sagt hur jävla gay din blogg ser ut?

2008-07-24 @ 18:14:04
URL: http://vitblogg.blogg.se/
Postat av: Vikke

Waits äger. Bra arv du fått, fick samma.

2008-07-25 @ 02:07:16
URL: http://rutti.se
Postat av: Håkan

Att inte lyssna på Tom Waits är fan i mig kriminellt. Vad är det för sida du har Vikke?

2008-07-27 @ 20:07:19
Postat av: Vikke

Reggade bara adressen när vi läste 5p web i skolan... har inte gjort nått sen dess. borde dock göra nått med den, men har glömt 99% av hur man gör, flaskan? =)

2008-07-30 @ 10:11:12
Postat av: Håkan

Det kan mycket väl vara så att flaskan är boven i ditt web drama, men å andra sidan så har du ju den där ack så viktiga 1% kvar. Den kan man göra en hel del med kan jag lova!

2008-08-01 @ 09:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0