Linsmusar 43.

Efter prinsessan Dianas död så lovades det att ett krafttag skulle tas mot alla dessa paparazzis som indirekt låg bakom hennes förolycka. Ja, mot hela yrkesgruppen som sådan. Dessa parasiter skulle till varje pris utrotas hette det. Själv tyckte jag nog innerst inne att denna ide kändes rätt löjlig. Jag menar, hur många skulle egentligen köpa tidningen Klick om det inte vore för alla smygtagna bilder på diverse hängmagar, dåligt täckta vaginor och vilt hånglande kändisar? Inte allför många gissar jag, jag skulle då aldrig göra det. Jag älskar nämligen att köpa såna där tidningar och sitta och svära över hur man alltid lyckas klista på någon liten stjärna precis över Britney Spears heligaste. Då menar jag inte hennes stämband. Jag har alltså inte haft några som helst problem med denna skickliga yrkesgrupp. Tills nu.
I lördags hade jag som ni alla vet en riktigt hektisk dag. Det skulle bli en fantastiskt lördag. Det var det också, dopet var oerhört lyckat, min kusin Johan lyckades till och med mumla fram rätt psalm. Tuva skötte sig som vanligt exemplariskt, Helena bjöd på oväntad skönsång och så serverades det ju lite öl också... När sedan detta var avklarat så stack jag spänd av förväntan upp till familjen Thunberg. Jag hade så höga förväntningar i min lilla pojkkropp att den värkte. Alla dessa förväntningar infriades å det grövsta, det var en makalöst rolig kväll, det kändes som att samtliga inblandade verkligen hade lyckats hitta en formtopp som nog endast har matchats av Grekland under Em 2004. Spontana sånger bröt ut lite här och där, några danssteg som skulle fått Michael Jackson att tappa ansiktet(förlåt...) syntes också... Och så serverades det ju några öl också. Eller väldig många snarare. Jag trodde dock i min enfald att saker och ting som händer på Jensenvägen stannar på Jensenvägen. Döm om min förvåning när jag nu kikade in på min bloggkollega Daniel Frosts sida. Där låg det väldigt många pinsamma bilder på folk i allmänhet och på mig i synnerhet. Hur faan han har lyckats lära sig att klippa och klistra så där har jag ingen aning om. Heter det photoshop månne? Det räckte tydligen att jag var där och skötte mina egna affärer för att han skulle klippa in mig alla möjliga sammanhang. Skamligt beteende. Men hämnden är en rätt som bäst serveras kall heter det. Du Daniel, kan nog vänta dig att få en Calippo uppstickt i din allmänning när du minst anar det.

Kommentarer
Postat av: Froppa

Bring it broder!

=)

Cola tack!

2008-07-14 @ 23:46:00
URL: http://froppa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0