Nazi punks, fuck off.

Återigen har jag suttit och retat upp mig på något. Mitt blodtryck har börjar stiga som en rymdraket sedan den här bloggen startades. Den här gången är det en reklam som länge fått mig att krevera. En reklamfilm med klart tydliga rasistiska undertoner i sig. Nej, det är inte om den där förbannade dalmasen som anställer en turkisk kille för att göra " maffiga" pizzor. Den är så usel så att jag knappt orkar kommentera den. Istället handlar det om deodoranten AXEs nya. Ni vet, den där en kille står framför spegeln och översprayar sig med deo och helt plötsligt blir han en neger! Sedan går han ut på gatan och blir tvungen att fullkommligt springa för sitt liv. För efter sig har en arme av Eva Braun kvinnor som inget hellre vill än att slita hans bruna lakamen i stycken. Vid ett tillfälle passerar han till exempel ett gym. Det påminner om när en katt går förbi en hundgård. Dessa galna bestar kastar sig mot glasrutan och visar honom sina rabieständer. Vår svarte vän kastar sig då i nödvärn på en buss, bara för att se att han hoppat ur askan i elden. Där sitter nämligen en annan av Hitlers hantlangare och tar ett rejält bett i arslet på honom. Man riktigt ser njutningen i hennes ögon efteråt när hon inser att belöningen är hennes.
Jag blir chockad när jag ser den här reklamen, som mycket väl kan vara producerad av Olle Olsson AB i Sjöbo. Tanken kan mycket väl vara att den först gjordes till en annan av AXEs produkter men ansågs lite väl uppenbar. Den jag tänker på är AXE Africa om ni minns den? För det kan väl inte vara så simpelt att han i reklamen förvandlas till choklad? I sådana fall finns det ju även vit sådan, era förbannade raskrigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0