Grand Canyon.

Eftersom Lars Lagerbäck inte lyssnade på vad jag sa ( jag vet att han är en flitig läsare av bloggen...) och lät Kennedy Bakirciouglou få följa med till EM som maskot så kan man nu se att klyftan mellan de två stora nu växt till samma klass som den som finns mellan Mathias Åströms skinkor. Eller de två stora förresten, en är exakt hur stor som helst, den andra är på väg raka spåret mot destination " föredetting". De jag talar om är naturligtvis Zlatan och han de kallar Ljungan. För när den sistnämnda igår fick frågan vad Zlatan betydde för anfallsspelet så började han skruva på sig som en sju-åring på väg att kissa på sig den första dagen i skolan.
- Njaee, vi har så himla många duktiga anfallsspelare så ingen är ovärderlig... Blaha blaha Ljungberg. Det har gått så långt att till och med din snälla styvfar Lars Lagerbäck verkar se dig som en lättmjölk vars datum är farligt nära sitt bästföre datum.
Det enda som räddar din plats i min startelva är att du tävlar mot en ännu större fjant. Christian "Chippen" Wilhelmsson. Hur någon överhuvudtaget kan gilla honom är oförklarligt och oförsvarligt. Möjligen om han byter smeknamn till typ Killer eller något i den stilen ska jag fundera på saken...
Nädu Fredrik, ta och acceptera din plats som andraviolinist och sluta gnälla. För medan Zlatans nästa klubb mycket väl kan vara Real Madrid så kommer din att heta Nottingham Forrest. Och din nästa reklamkampanj kan mycket väl ske för ett par stentvättade jeans ute på JeansBoa i Älandsbro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0