Öppna Landskap.

Vi som följt EM hittills vet att det varit en småmysig tillställning med väldigt få överraskningar. Dock med väldigt pigga inhopp, avgörande tunga insatser av storfräsarna samt en hel del väldigt skumma saker av okända namn. Så här långt så tycker jag att Norrlands Guld har imponerat allra mest. Deras andra reklam där man använder kylspray på ett alldeles nytt sätt har fått resten av branschen att darra betänkligt. Men även konkurrenten Carlsberg ska ha ett litet plus i kanten. Besvikelser så här långt är stora namn som Nike, Puma, Pepsi och Coca Cola. Man kan ju tycka att med den budgeten ska man få ihop ett mer slagkraftigt spel... Bland nykomlingarna tycker jag Kama Sutra reklamen gjort ett rejält avstamp och satt lite standard för hur humorreklam kan se ut. Men nu i slutspelet så har jag på känn att Dogge Doggelito och hans Elgiganten har något alldeles extra i bakfickan. Tror att jag ska gå in och spela en hundring på dem som slutsegrare. Kom ihåg vart ni läste det först... Lite synd att Tv4 envisas att trycka in två gånger 45 minuters fotboll emellan allt. Det stör som fan. Jävla Scherman. Av det lilla jag sett där så ska iallafall Tyskland få ett omnämnande. Det är riktigt vågat att värva över två stora svenska kulturpersonligheter och att dessutom ge dem en plats i startelvan. Popundret Jens Lekman i mål samt skådisen Torsten Flinck på innermittfältet. Det känns fräscht och väldigt 2008. Nästa Em kanske då Norge äntligen får in Ulf Lundell på topp. Jag håller tummarna.

Kommentarer
Postat av: B.

Är det såhär man blir på hääääsch?

2008-06-18 @ 11:41:46
URL: http://svartblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0