Röde Ruben.

Ja, inte för att skryta. Men jag är faktiskt från Härnösand. Denna stad har alltid varit känd för att vara en kunskapens källa samt för sitt vackra läge. Detta har tydligen fler än ett par blekfeta tyskar insett. För i helgen har gatorna kantats av stridsvagnar sprängfyllda av krigiska ryssar. Den officiella förklaringen är att man lekt krig på mellanholmen, men hur många köper egentligen den? Inte jag iallafall. Ryssar är mer än bara vodkatörstande hockeyspelare men skumma namn. Numera är de även rika och vodkatörstande, en livsfarlig kombination. Men framförallt är de mästare på alla sorters spionage. Kalla mig gärna mer paranoid än Carl Bildt någonsin varit, men jag är helt säker på att alla dessa Kirills, Vladimir och Sergeis enbart varit här för att titta ut potensiella mål att överta. När vi sedan ställer upp vårt försvar bestående av ett hemvärn med snittålder på 67 år så kommer iallafall jag veva med en vit flagg och börja nynna på den ryska nationalsången snabbare än du hinner skrika ut pannkaka. Men jag tror dock att jag i vilket fall som helst kommer att skonas från deras röda björnram, mest för att min mamma ser ut att komma någonstans ifrån Uralbergen. Själv har jag redan börjat fila på mitt nya namn. Igor Olsson, tsar av vodka. Salut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0