Y-Län.

Nu är jag back in town igen efter en otroligt intressant vecka i syndens näste. Nej, inte från Jan Houkkos hus utan från Stockholm. Jan Houkko vet jag inte om jag någonsin kommer att se på samma sätt igen. Jag har alltid sett honom som en naturlig efterträdare till Kenneth Kennholt, inte som en levande reklampelare för qx mest intensiva kampanj. Dessutom jag ger mig fan på att han döpt sin vita kamrat i gummi till Fredrik Ljungberg. Nog om denna anala fantom för tillfället... Istället tänkte jag prata om namn.

Om ni tänker er tillbaka till er skolgång så visst hade ni en riktig galenpanna i klassen? Ni vet en sån där orädd jävel som gjorde allt man bad om. Åt grodor, slickade på lyktstolpar, sprang in i tjejernas omklädningsrum, onanerade på skoltoaletter... Ni fattar! Om ni nu drar er riktigt till minnes så visst hade denne ett namn som slutade på bokstaven Y? Eller möjligen IE? Typ Tony, Tommy, Teddy, Eddie, Freddy, Willy... Det är enligt en undersökning som jag gjorde på vägen hem från storstan som jag kom fram till denna slutsats. Inte oväntat åkte jag med Sveriges sämsta bussbolag, Y- Buss. Med denna oerhört starka bevisning i ryggen kan jag även meddela att Sveriges fängelser till 90% består av dessa Y namn. Några exempel? Tänk Malexander. Så om du nästa gång slår upp aftonbladet och läser en krönika av Ronnie Sandal så behöver du inte längre fundera över varför han skriver så kriminellt tråkigt... Hur det är med vår invandrar generation vet jag dock inte. Men jag vet att jag skulle låsa min cykel om en kille vid namn Aly knackade på dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0