Björn Gustafsson-Vad är grejen?

Mannen i rubriken går omkring på mina nerver i ett par rejäla graningekängor.Jag såg honom i Parlamentet ett par gånger och tyckte att han var en totalt oduglig liten lismare som stal skämt hejvilt från sina större amerikanska komikerkollegor.När det sedan var dags för melodifestivalen så höjdes han till skyarna och lanserades stenhårt som den nye Robert Gustafsson.Okej tänkte jag,kanske passar han bättre på en stor scen.Jag bänkade mig framför tvn för att se en av hans beryktade pausunderhållningar.När han gått på scen och kört sitt nummer satt jag alldeles tyst.Sedan jublade jag.- Vilket jävla magplask stammade jag upphetsat, äntligen slipper man se honom igen!
Döm om min förvåning när jag sedan såg i tidningarna dagen efter."Björn har gjort det igen" "Eddie Murphys vite svenske son..." "John Cleese,Björn behöver hjälp att knyta skosnörerna,fixar du det?" Idel hyllningar igen alltså.Skamligt! Jag kan också.Kolla bara: Kristian Luuk din tok du är inte klok.Du är bäst på att vara est och har gjort det ballt att vara balt.Jag skulle vilja ligga med din flickvän, du vet hon som ser ut som en sagan om ringen dvärg, heter hon Carina Berg?

Sedärja.Ge mig 50 lax för ett företagsgig nu.Eller en flaska whisky.

Förresten är namnet Björn Gustafsson redan upptaget, det innehas av en man som spelade Dynamit-Harry i Jönssonligan.Han är rolig.Och faktiskt väldig lik min farbror Lars "Korven" Blomqvist.

Kommentarer
Postat av: mozza

det är väl inte hans fel att du inte förstår dig på komik,du och din bror kåre öberg kan ju ta och lungna ner sig lite...come on älgarna

2008-05-23 @ 15:11:28
Postat av: Håkan

jag har hört dig sjunga "Carrie" med Europe ett par gånger.Det är stor komik!

2008-05-23 @ 16:18:04
URL: http://barens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0