Ass/ Face

Då och då händer saker som verkligen visar hur pass oslug man egentligen är. I förrgår skedde ett sådant ögonblick för mig. Filmen Face/Off gick nämligen på tv. Jag har väl försökt se den ungefär sju åtta gånger ungefär men alltid tvingats slå av den. Ni vet, i den filmen så möts John Travolta och Nicholas Cage som polis och tjuv och lite bla bla bla, pang pang pang, överskådespeleri och annat senare så byter man ansikte med varandra. Travolta blir ond och Cage god och exakt där så har de förlorat mig för alltid. I förrgår skulle jag då äntligen lösa gåtan om vem som är vem i filmen. Jag hade till och med skrivit upp namnen på ett papper för att kunna hänga med bättre, typ såhär: Cage- Ond- Nytt ansikte= God. Det gick sådär. Jag slog först mig själv i ansiktet för att verkligen förstå hur hjärnslö jag är, sedan slog jag distinkt och hårt på en knapp med nummer 3 på min fjärrkontroll, på den kanalen visades nämligen Sex and the city. Där är det lättare att följa med. Den gamla kåta är väl mamma till de tre andra?

Annars kan jag väl tycka att hela ideen med filmen faktiskt är ganska bra. Men en sak förbryllar mig. Varför var man tvungen att använda sig av de två absolut fulaste jävlarna i hela Hollywood. Är det för att ingen av dem skulle vinna på bytet i grund och botten?  Cage kommer jag alltid ha ett horn i sidan till, halvflint, överspelande och allmänt störig på alla sätt och vis. Travolta har egentligen samma tendenser. Fast med en stor jävla röv strax nedanför munnen.
Det finns förövrigt en lysande kommentar i början av filmen. När den gode John sitter i telefonen och väser ur sig- Fjärde tillägget? Det kan ni köra upp i mitt arsle! Stor humor.

En annan man som har en så kallad stjärthaka är Patrik Westling, och tro det eller ej, även han har haft en sådan dräpare. Det skedde på en geografilektion i gymnasiet när läraren delade ut sin 10 stencil på lika många dagar. Då brast det för Patrik som elakt stirrade in i  hennes substanslösa ögon, knycklade ihop papperet och sa- Ännu en stencil, den kan du köra upp i arslet! Oklart dock om han menade något av sina två eller hennes enda, modell hängröv. Klart dock var att Enok hämtade ut en svagt G i betyg.

------ Var imorse upp och såg mitt lag Team Härnösand träna, jag var inte med på planen. En kraftig jävla förkylning kommer att hålla mig borta på oklar tid. Förhoppningsvis fram till april. Det som fångade mitt öga var inte alla risiga flip eller sorgliga ursäkter till slagskott som korsade banan. Utan att vissa drack öl efteråt. Och att man försökte övertala undertecknad att följa deras exempel. Stark som jag är så förklarade jag dock vänligen men bestämt att jag inte längre sitter fast i spritens tunga bojor och att jag inte längre behöver grogg för att känna lyckans svalkande vindar mot mina kinder. Detta möttes av hånskratt och spridda burop. Vi får väl se hur ni mår imorrn runt halv tio era jävlar. Då har jag två varv runt elljusspåret i mina ben och ett huvud som mycket väl kan vara piggt nog för att göra ett nionde försök på Face/ Off. Svaga människor.

------- Kan också meddela att det här blir sista inlägget på länge, byter från och med måndag jobb och kommer då inte att ha tillgång till någon dator överhuvudtaget. Surt sade räven. So long suckers!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du nu va så sjuk att du inte kunde träna,

har du då någon mirakel kur för att bli frisk till el-ljuspåret tills i morgonbitti?



Din LÖK!!!



Nej Hank the tank, vi vet att du kommer krypande till korset ikväll efter fotbollen. Du sitter bara å väntar på att vi ska ringa dig. Men efter det här, då vete fan om vi gör det...



2008-09-06 @ 20:01:39
URL: http://froppa.blogg.se/
Postat av: kusse

ja det är lamt

2008-09-06 @ 20:14:03
Postat av: månsson

dumt ock köpa en dator eller så får du väl fråga kåre ö om en...................din lilla dvärg,............våga säg ja till dricka istället

2008-09-07 @ 23:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0