I wanna be adored.

Jag vet inte om det beror på mitt nyvunna lokalsinne eller min nyköpta tröja. Man faktum är att det sedan mitt senaste inlägg har  börjat susa rejält i säven. Grodan Boll har stått och viftat med grön flagg i Gamla Stan och hans eviga sidekick Kalle Westling har inte direkt avbrutit racet. Sedan i förrgår har inte mindre än fyra människor närmat sig min allt mer självsäkra person. Tre stycken har varit från Läkare Utan Gränser och en ifrån Telia, men jäklar anacka vilka godbitar... En av dem hade på sig en sån där palestinasjal och hans kollega hade på sig en tight top ifrån HM. Vilka härliga killar alltså. Farväl Tele2. För alltid.

Ikväll missade jag alla matchbollar som fanns. Det gick nämligen en konsert med bandet The Only Ones nere vid Hornstull strand. På den hade jag tänkt vara lika gjuten som Jan Sunden är utanför Team Sportia valfri vardag kvart i sex. Så blev inte fallet. Jag hamnade istället bakom en småsugen Peter Viklund i en hamburgerkö. Kul. Hela Stockholm Stad stod tydligen stilla efter hans lilla menybeställning.

Imorrn är del lilla julafton. Skivaffärens dag först. Halva priset på skivor samt uppträdande i varje butik av kingliga artister. Dr Alban. D- Flex- Feven. Mumma. Efter det innebandy-final i Globen, man mot man. Och ingen Jihde närvarande vid tidpunkten. Media SM. Äntligen får jag se den goda sidan göra upp mot den onda i en live match. Hahn Solo mot Darth Vader- Eller som ni vakna läsare av bloggen skulle kalla uppgörelsen- Gustav Tägtströms fjäderlätta balettskor emot min förmodade biologiske fader Peppe Eng. Må bäste man vinna.



Fotnot. Lägg märke till tidpunkt och döm mig därefter. Kanon i arslet. Over and out. Backa Olle.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ingen vill veta var du köpt din tröja...

2009-04-18 @ 14:38:55
Postat av: Anonym

av någon anledning så försvann mitt namn på inlägget ovan men du kan ju få fundera ett tag på den...

2009-04-18 @ 14:40:38
Postat av: el bäpo

gurra står inte med i det segrade laget om man läser på hemsidan!! fick han inte vara med?

2009-04-18 @ 17:06:11
Postat av: Håkan

Jag tog mig inte dit. Vaknade av kraftiga konvulsioner från min mage vid tolv och spydde mig igenom förmiddagen.



Namnlös: Är du säker på det? Vafan, den är inte köpt på jeansboa iallafall. Vem är du? Åssa? Helge Fossmo?

2009-04-18 @ 20:03:51
Postat av: skyttek

Dowh!!! Busted

2009-04-19 @ 16:29:30
Postat av: Gurra

Är i Sundsvall. Orkade inte åka ner så jag körde en gammal klassiker och fejkade en skada. Stukad vrist i samband med squashmatch blev det den här gången. Man har ju några på lager efter alla år av sommarträning.

2009-04-19 @ 19:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0