Hope on Delivery.

Eftersom jag inte gör något speciellt på dagarna härnere mer än att dricka en massa kaffe och spana in alla speciella typer som rör sig på gatorna så kan det kännas väldigt stimulerande att få en liten uppgift att genomföra. Förra gången jag var här så fick jag i uppdrag att hämta ett par slalompjäxor samt en badmössa till Per Högberg. Ändstationen låg långt ute i aset och det tog mig en halv dag att genomföra detta mandomsprov. Stolt som en tupp var jag dock när jag vaggade hemåt med en imaginär guldmedalj runt halsen och glatt kunde meddela denne man att hans hår kunde fortsätta att ha samma lyster och glans som det alltid haft. Det kändes som om jag varit på skattjakt och jag var jublande glad när jag fick leverera hans paket.

Idag kom ett liknande uppdrag när min far ringde och beställde ett par snabba skor som han fått nys om. Eller fått nys om förresten. Han hade sett en annons i DN om att dessa skor var nedsatta från 1200 kr till en femhundring. "Kvalitet fastlimmat på gummi " vill jag minnas att uttrycket som användes var. Att mäta kvaliten gör han genom att ta hunden med sig upp i skogen, mäta upp en sträcka på tjugo meter, gärna lite blöt, och sedan springa sträckan fram och tillbaka med snabba glidsvängar och plötsliga stopp. Klarar sulorna att hålla sig någorlunda intakta efter att han bultat runt där i säg en halvtimme, ja, då har vi att göra med ett par skor som man kommer att få operera loss från min faders fötter. De här såg ut att hålla måttet. För hittade dem, det gjorde jag. Och till min besvikelse ganska fort. Jag börjar finna min väg i krokarna här nu och skattjaktskänslan var som bortblåst. Första silen var gratis och nu när beroendet slagit klorna i mig börjar resten kosta slantar. Svårare uppdrag efterlyses helt enkelt.

Jag skulle kunna gå så långt som att stryka runt på plattan i hopp om att någon har ett paket som behöver levereras till Norrtäljeanstalten. För kickens skull så skulle jag sedan gå med på att föra upp en sju-åtta kilo heroin i mitt eget arsle och ta det genom grindarna. Helt gratis. Det skulle förresten nog bli det fjärde största föremålet som någonsin vistats i mitt lagerutrymme.


Kommentarer
Postat av: Linda

haha...jag har ett uppdrag åt dig =)

2009-04-15 @ 21:35:37
Postat av: Anna

haha, så jävla åke, eller?

jag har ett uppdrag, hitta affären urban outfits..

2009-04-16 @ 00:16:34
Postat av: håkan

Urban Outfitters? Den är funnen sen gammalt! Mer missioner! Linda: Vad?

2009-04-16 @ 00:44:36
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker?

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-16 @ 00:47:27
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Linda

jo, tycker du ska fixa nån sjysst t-shirt på megastore till mig...å komma hit å lämna den så jag slipper frakten =)....ja är såå smart

2009-04-16 @ 09:25:52
Postat av: Anna

så kanske det hette ja.. men adress???

2009-04-16 @ 13:04:53
Postat av: Jejk

Ligger inte urban outfitters mellan norrmalmstorg o stureplan?

2009-04-16 @ 13:57:30
Postat av: Jejk

glömde ju promota!

2009-04-16 @ 13:58:16
URL: http://visomaldrigblirvuxna.blogg.se/
Postat av: Håkan

Haha, Jejk. Du är ju som hon som skrev om sexleksaker i en övre kommentar! Det ligger väl i gamla kvarns lokal, eller röda kvarn eller vad fan det nu heter. Men Jejk har rätt, Taxi Stockholm nästa!?

2009-04-16 @ 15:50:10
Postat av: Jejk

Ja men va fan jag måste ju försöka öka det aningen klena läsarantalet på min sida :) riktigt skön lokal har dom, absolut värt ett besök.

2009-04-16 @ 18:34:37
URL: http://visomaldrigblirvuxna.blogg.se/
Postat av: Anna

i närheten av stureplan vet jag.. hamnade nämligen där och kände att jag var helt fel, gick vidare och hamnade hos urbaaan! nu vill jag hitta tillbaka! men taxi? nja..

2009-04-17 @ 14:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0