Denim Demon.

Redan när jag satte mig ner kände jag att jag hittat hem. Likt en tigerunge på Junsele djurpark som för första gången kryper upp till sin moders bröst. Samma underbara, rogivande spinnande gav mig en känsla av trygghet. Jag, som aldrig haft en trygg punkt i livet hade plötsligt hittat mitt kall. Jag kände skinnklädseln fastna på mina ben som endast var täckta av mina alldeles för korta jeansshorts. En härlig känsla. Värmen stekte oss som fiskpinnar där bak. Uffe hade med sig ostbågar. Musiken sköttes av Yngve. Spritdunken låg i Knivens knä som en liten bebis. En alldeles underbar bebis. Bakom ratten satt vår givne ledare Påsen med sin coola uppsyn. Påsen hade minsann varit i Kramfors vid flertalet tillfällen och spöat upp såna som han kallade för lightare. De skulle man inte ta på allvar. Antingen var man med eller inte. För livet. Inga jävla jobb på veckorna. Bara bira och bilar. Det hårda livet förklarade han. Du är välkommen sa han. Vill du det? Jag fick knappt fram orden, jag ville inget hellre än att kyssa hans mustaschprydda mun för att han frågat. Vad kunde jag tillföra detta gäng av laglösa hårdingar? Jag lyckades stamma fram ett Ja till slut. Påsen log mot mig och viskade, Bra grabben. Sedan gasade han upp bilen till 30 km/h och brummade uppför Nybron. Bilarna bakom tutade som galningar men allt överröstades av Eddie Meduzas ljuvliga stämma ur högtalarna och Knivens bankade av takets plåt. -Gasen i botten sjöng Eddie och jag trodde på vartenda ord. Poesi, tänkte jag. Bilen svängde in på Sälstens camping och motorn tystnade. Nu ska du invigas, vi måste se ifall du är material för vårt gäng väste Påsen fram medan han förflyttade sig till baksätet. De vräkte ner mig på rygg och jag kysstes av Uffes läppar som smakade ostkrokar. Kniven slet av mig mina jeansshorts. Nu fastnade jag med hela min nakna kropp i skinnklädseln. Det var ljuvligt. Det här var annat än allt jag vågat hoppas på. Det här var inga små korggossar. Bara riktiga jävla män. Det svartnade för ögonen och jag tänkte att jag är i himlen innan jag svimmade. När jag vaknade låg jag ihopkrupen i Uffes trygga famn. Hans läderväst var så varm. Kniven räckte fram ett glas med sprit och sa att jag hade skött mig alldeles perfekt. Nu tillhörde jag gänget sa han. Påsen svängde in på minikrogen och köpte mig en korv. Jag var en av dem nu. Till sommaren ska vi åka ner till Västerås och gå på Powermeet. Det kommer att bli alldeles underbart. Bara hänga med likasinnade från hela Sverige och dricka sprit nätterna i ända. Fy fan vad jag längtar. Fuck samhället. Jag har hittat något bättre.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Din sjuka jävel,hahaha.

2009-04-28 @ 05:33:58
Postat av: Mija

HA HA HA HAH AHHAHAHAH

2009-04-28 @ 13:50:26
Postat av: Gurra

Jaha. Nu har det slagit runt för dig fullständigt. Och det enda som krävdes var att din blogg blev utsedd till Härnösands näst bästa. Snyggt!

2009-04-28 @ 17:09:00
Postat av: Håkan

Pressen åt upp mig inifrån. Alla har inte ditt naturliga lugn. Men jag tror att jag slipper den nu!

2009-04-28 @ 17:45:53
Postat av: skyttek

snälla, ta med mig på Big Meet, jag har växt ut stan!!!

2009-04-28 @ 18:00:22
Postat av: Anonym

Du är ju Påsen. Klart du ska med.

2009-04-28 @ 18:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0