Some girls are bigger than others.





Susan Boyle är då namnet på allas läppar nu för tiden. Själv har jag gått omkring med hästen Zoogins gamla skygglappar och missat allting som hänt. Tyvärr. Såna här fula ankungen historier brukar inge min lekamen med både hopp och glädje. Kanske för att jag någonstans djupt därinne hoppas att kunna växa upp och bli den där vackra svanen som mina föräldrar så djupt önskade sig på Grand Hotel för ungefär 28 år sedan.

Susan då. Tydligen en 48-årig dam som hungrigt väntar på att få sticka sin brittiska tunga i sin första karl. Oddsen bör ha ökat ganska radikalt på att detta kommer att ske inom en väldigt snar framtid i och med hennes framträdande i programmet  "England´s got talent". Det var faktiskt väldigt bra. Förvånande nog eftersom jag hade mina mest nitiska glasögon på mig när jag såg klippet. Den eleganta damen kunde verkligen sjunga och nu står skivbolagen i kö för att få guida henne mot karlakarlarna och sig själv mot banken. Väl unt.

Håkan då. Redan här har jag skaffat mig ett bättre utgångsläge än den gode britten. Jag är nämligen inte okysst. Alltså kommer detta inte att ligga mig i fatet när manegen ska krattas framför mig. Tyvärr har jag ännu inte hittat någon talang som jag kan slå igenom med ännu. Men där känner jag också ett litet, litet steg framför henne. Jag har drygt 20 år framför mig av sånglektioner innan jag når hennes genombrottsålder. Det här börjar se väldigt ljust ut. Eller sjunga förresten. Jag kan tänka mig att göra vad som helst och då passar väl just det där programmet alldeles utmärkt. Bli inte förvånad ifall ni nästa år får se en lyrisk Bert Karlsson stå och jubla i Aftonbladet om sin nyfunna guldgås ifrån Härnösand. Håkan Olsson, världens snabbaste gurkskärare.

Dessutom kan jag känna lite att det här är uppgjort. Visst, hon ser ju inte ut som någon klassisk skönhet direkt. Men hennes sångröst kommer ju inte som någon chock om man ser hennes förmodade släktträd. Hur långt hade hon gått ifall hennes kusin inte dragit i några trådar? Mannen med en av världens vackraste röster alla kategorier.




Låt oss hoppas för min egen framtids skull att min egen släkt kan dra i samma känsliga linor när min succe står för dörren. För enligt uppgift så var min moster Ylva den snabbaste människa som någonsin satt en kniv i ett salladshuvud under sin tid som ägare till Rutiga Dukens Cafe.

Ring nu Bert. Jag gör dig inte besviken.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hoppas för din eller en annan Håkan Olssons skull att det är ditt nummer som finns på hitta.se. :)

Hehe.



Bra inlägg och grattis till andraplatsen. ;)

2009-04-23 @ 01:34:34
Postat av: Emma D

Men gubben, hoppas inte på för mycket nu.

2009-04-23 @ 14:13:04
URL: http://www.metrobloggen.se/emmasofia
Postat av: Håkan

Jennifer: Vadå, ett samtal av Bert är väl något som alla drömmer om? Helst mitt i natten...



Emma Dee: Jag vet, jag måste tygla mig. Det måste vara vädret som gör mig så här optimistisk!

2009-04-23 @ 15:26:00
Postat av: skyttek

Förstår varför Susan är okysst! Förstår inte hur du inte kan vara det?

2009-04-23 @ 19:45:49
Postat av: cobra

Hört talas om ryska posten?

2009-04-23 @ 19:47:59
Postat av: Jejk

jag förstår att du måste ha gråtit dig själv till sömns över cykelbytet, förstår oxå att du gjorde bytet. Eddie var ju en riktig badass redan då, o nu är han väl typ sergeant at arms i det beryktade mc-gänget "no fear mc". hans fascination för motorcyklar o utpressningsmetoder föddes kanske då, cykeln din såg ju onekligen ut som en mc av coolare snitt

2009-04-24 @ 09:36:19
URL: http://visomaldrigblirvuxna.blogg.se/
Postat av: skyttek

och VEM, säg mig VEM i hela denna värld våga gambla med ryska posten där risken fanns att bli avslätad av cobra? Bodil?

2009-04-24 @ 18:12:17
Postat av: Cobra

Mörka rum min gode Skyttek, mörka rum...

2009-04-24 @ 19:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0