Bonemachine.

För två veckor sedan spelade jag en hockeymatch mot Ö-vik borta. Den förlorades inte helt oväntat. Det som var oväntat var att det gick rätt bra för mig personligen, eller, jag hängde iallafall med. Det var överraskande med tanke på att jag inte tränat på några veckor innan matchen. Men som vanligt när man gör något som man blir lite halvnöjd med så börjar man suggesivt att höja ribban. En vanlig pass ska sväva i luften i ett par sekunder innan, ett skottläge blir ett ypperligt läge att söka en ännu läckrare passning. Detta storhetsvansinne hände mig någon gång i andra perioden då jag sträckte mig efter en förlupen puck i mittzon. I normala fall så hade jag nog bara försökt peta den förbi den framstormade killen och hoppats på att någon medspelare skulle snappa upp härligheten efteråt. Men inte då. Istället gav jag mig på att prova en gammal ungdomssynd på killen. Den som i folkmun kallas lilla gubben alternativt en syrgasare. Lyckas man så är man hyfsad herreman på täppan. Det gjorde inte jag. Istället träffades jag av en skenande blåklädd gris som kom körandes i 45 km/h och satte sin axel i mitt tidigare så vackra anlete. Detta med följden att mina läppar sprack, tårarna började rinna samt att min näsa blev sned och blodet började rinna ur den. Detta tog jag dock ingen större notis av, förrän nu. Alltså, två veckor har passerat och jag vaknar fortfarande varje morgon med ett fantastiskt näsblod och mardrömmar om det blåklädda svinet. Detta måste kollas upp.

Nu skulle jag väl ljuga om jag sa att det var första gången min näsa fick sig en kyss. Det har nog hänt en 5-6 gånger iallafall. Värst var det i Timrå en gång då den blev alldeles platt efter att någon försökt våldgästa mig bakifrån i ett sarghörn. Då var jag långt ifrån snygg kan jag lova. Två stora jävla blåklockor kring båda ögonen. Aj.

Det var även efter det som jag för första gången fick stirra ondskan mitt i ansiktet. För när jag efter ett par veckors frånvaro från skolan äntligen vågade mig dit  igen så var jag beredd på att mötas av lite sympatier. De flesta visste ju vad som hänt och att sparka på någon som redan ligger är ju som vi alla vet inte direkt tufft. Detta faktum struntade dock en fet estet tjej fullkomligt i. När jag passerade henne i korridoren så kände jag först hennes brännande blickar mot mitt missbildade ansikte, sen vände jag mig om för att se ifall hon skulle fortsätta sitt stirrande. Svaret var ja. Där stod den där äckliga kvinnan och tokskrattade, på gränsen till sitt eget sammanbrott. Pekandes, skrattandes, nästintill skakandes. Som sagt ondskan, i sin renaste form. Att hon själv såg ut som en varan gjorde liksom ingenting. Nu hade hon en kortare kille som såg spetälsk ut, att kliva om i fulhetstrappan.

Dock kan jag glädja er läsare med att hon själv fick smaka på ondskan några månader senare. För om jag inte minns fel så snubblade en kamrat till mig in en viss kroppsdel i henne. Den hämnden adopterar jag och kallar min egen.


Nu tänkte jag bjuda er på en liten sång som jag återupptäckte igår. Den spelades frekvent på ett blandband när jag var 14 år och tränade styrke med mina kamrater på Folkhögskolans gym. Det jag önskar var att jag kanske jobbat lite hårdare med bänkpressen. Då hade nog varanincidenten aldrig inträffat.

http://www.youtube.com/watch?v=CKHsSz1dAac

Kommentarer
Postat av: Anna

haha, kommer ihåg när du blev mos i timrå! ni skulle hit och äta tacos efteråt, mamma var så förbannad för att ni aldrig kom

2009-02-10 @ 15:18:15
Postat av: Gurra

Vem snubblade? Var det jag?

2009-02-10 @ 17:02:33
Postat av: håkan

Jag har lovat Lill- Macke att inte säga vem det var.

2009-02-10 @ 17:15:28
Postat av: Froppa

Har du förträngt Ranchen?

Du har väl inte glömt ditt 1:a ranch år då du vart in checkad i blädderblocks ställningen. Tänk att vakna med bruten kran å utan hår...

2009-02-10 @ 17:54:22
URL: http://froppa.blogg.se/
Postat av: skyttek

Blädderblocksställning? Det var en ytterväg om jag inte missminner mig? På tal om skador från Öviksmatchen så glömde du nämna årtiondets charging som en kompis till dig åkte på, men varför bry sig om medmänniskor när jorden kretsar kring sig själv? Estet är det gårdagens musikare? Vi som gick livsmedel fick dela bord med dem på studenten och inte nog att vi såg annorlunda ut så kom vi riktigt aldrig in i stämsången som bordet skulle framföra!

2009-02-10 @ 18:02:35
Postat av: Froppa

Dubbla gips?



nä ja e ganska säker på blädderblocks ställningen. =) Undrar om "The Wig" fortfarande ligger i plastfickan bakom kylskåpet?

2009-02-10 @ 18:05:58
URL: http://froppa.blogg.se/
Postat av: Håkan

Jag kommer av förklarliga skäl inte ihåg vart skadan skedde, eller hur frisyren tillverkades heller... Eller avverkades kanske är ordet jag söker. Men jag vill minnas att jag var rätt lik bowlingklotet jag fick bära omkring på! Och just det, esteter är gårdagens musiker och nutidens Emos, vad i helvete det nu är!

2009-02-10 @ 18:27:50
Postat av: bisset

näsan var inte platt den var som en öppenbok, inte roligt att se, glömmer det inte

2009-02-10 @ 19:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0