Dirty South.

Då kan det vara läge för er att börja leta längst in i garderoben, plocka fram era gamla stentvättade jeans, en jeansväst, en noppig svart t-shirt och ett par boots av renaste krokodilskinn. Sedan kan ni ställa er framför spegeln och kamma till en riktigt flottig ishockeyfrisyr av gammalt tjeckiskt snitt och börja vissla på Scorpions gamla dänga Wind of Change. Allt detta för att Håkan Olssons framtid kan komma att få en flygande nystart. Min gamla skalliga vän Tobias Näslund har nämligen lyckats med konststycket att skaka fram en lägenhet nere i Stockholm.

Men som vanligt när det gäller mig så sker ingenting helt smärtfritt. Jag måste nämligen bestämma mig innan januari månad har stämplat ut och det finns ju en hel del som måste ordnas upp innan jag kan börja bryta med en mäktig söderslang. För det första måste jag bli av med min lägenhet här. Intressenter anmäler sig här och nu, eller om ett par dagar på Blocket. Anna? Signor? Någon? Nummer två stavas arbete, vilket inte borde vålla några större problem tack vare mina fantastiska kunskaper inom de flesta områden. Det har jag bevisat flera gånger om på vetgirig.nu. Men för att underlätta lite för mig själv så tänkte jag nog hänga kvar vid mitt jobb här uppe ett tag... Moget? Jajamen, sån är jag.


Beslutet om flytt måste alltså fattas inom ett par dagar och mitt nya mogna jag har nog kanske tänkt ut den bästa strategin för detta. Sluten omröstning på bloggen alltså. Bäst motivering kan komma att vinna ett fint pris. Men, tänk nu med era stora hjärtan.

* Annars har väl det nya året börjat med lite blandad kompott. Två nyårslöften gavs. Första var att jag skulle försöka hålla igång med min träning åtminstone fyra dagar i veckan. Det har infriats å det grövsta. Jag har till och med varit ute på en liten joggingrunda, vilket gick så där. Det gamla ordspråket om att "Det är i motvind ciggen slocknar" har aldrig känts mer aktuell. Men annars så har jag hållt igång över all förväntan.

Det andra var väl det som på förhand såg svårast ut att hålla. Ingen drickning under januari månad. Det hölls fram till i lördags då all vett och etikett försvann all världens väg. Linus Sjögren fyllde 25 och bjöd på en skiva med ynkliga 103 gäster närvarande. Tyvärr var en av dessa inbjudna en herre vid namn Laproigh som jag tidigare haft vissa vilda diskussioner med. Denna fest var inget undantag. Det sista jag minns var att jag stirrade blint ner i hans genomskinliga hals innan mörkret sakta sänkte sig över Härnösand. Men enligt uppgifter som jag tagit del av så var festen en stor succe och jag passar på att framföra mina gratulationer på detta sätt istället. Så, grattis Linus och stora tack för inbjudan.

Nu ska jag ta och föra över lite skivor till mobilen så att jag har lite rytmer att svänga kroppen till nästa gång jag kastar järn på Högslättens gym. Peace out.

Kommentarer
Postat av: Linus

Hahaha klockrent skrivit håkan!

Tack själv !!!

2009-01-13 @ 15:24:09
Postat av: Anna

Tar över lägenheten mer än gärna, har dock inte ekonomi för detta skulle jag tro. Blir ju dessutom ruskigt tråkigt utan alla teamets underhållande (billiga) matcher om du sticker! Peace out!

2009-01-13 @ 16:46:09
URL: http://annakaroline.blogg.se/
Postat av: Mija

Nej du kan inte lämna mig ensam i denna stad!!!! Vem ska annars förgylla min tillvaro och röka upp mina cigg?? Va va??

2009-01-13 @ 17:38:34
Postat av: Froppa

när blir vi room-mates lök?

2009-01-13 @ 17:41:54
Postat av: Alex

Men börja för faen med Sundsvall först så du vänjer dig vid söderdialekt och storstadspuls. Annars kommer du fastna i slussen och bli nya bajen-tomten.

2009-01-13 @ 21:56:03
URL: http://stortrosa.blogspot.com
Postat av: Gurra

Det är en del saker du behöver överväga innan du tar detta beslut:



1) Knarket är billigare i Stockholm och både du och jag vet ju hur svårt du har att avstå från en bra affär.

2) Du behöver med största sannolikhet skaffa en pickadoll eftersom det finns många fulingar i Stockholm.

3) Det är svårt att komma in på en hygglig krog med 3 promille i blodet.

4) Trängselskatten är en motherfucker.

5) Det finns en handfull strippklubbar i staden. Där arbetar Stockholms finest när det kommer till att rycka folk på deras surt förvärvade slantar.



Det är ett tufft liv. Men å andra sidan:



Du kommer att få hänga med mig på en regelbunden basis.

2009-01-13 @ 23:28:28
Postat av: Håkan

Gustav: Alltså, de där fem första alternativen skulle du ju för fan kunna locka en sån som Jokkmokks Jocke till Stockholm med... Trean oroar dock en smula, men vi har ju alltid herr Göta Juck som sista utväg. Det sista dock, det skrämmer skiten ur mig. Blotta tanken på att hitta dig naken i mitt badkar mumsandes på bullens pilsnerkorv gör att mitt nackhår reser sig!

2009-01-13 @ 23:48:26
Postat av: Gurra

Get used to it, Bosse.

2009-01-14 @ 11:34:16
Postat av: Lunken

Förstår att frosts förslag om att ligga sked drar en del.

2009-01-15 @ 08:28:20
Postat av: Håkan

Som alltid Frost så gäller några enkla regler.

1, Inga damer efter klockan 2200. Inga undantag ges.

2, Ingen nuppning utan tittning eller annan närvaro från värden.

3, Händer hålls på eget täcke, alternativt under mitt vid ensamma helger.

4, Leeds är laget man flaggar för.

5, Mustaschkrav, givetvis.



Det här är enkla standardregler som jag saxat från HSBs hemsida. Enkla och lättlärda.

2009-01-15 @ 10:25:04
Postat av: froppa

Hårda men konkreta regler.

klart genomförbara, bitvis iallafall.

Förhandlingar inleds inom kort...

2009-01-15 @ 11:25:09
Postat av: skyttek

någon är alltid sämst i ett lag och när den slutar blir det någon annan som ärver titeln. ville bara säga det för gråten är för svår att hejda...

2009-01-15 @ 13:35:18
Postat av: Håkan

Skyttek. Då vet du hur det kändes efter förra årets avskedsturne från din sida.

2009-01-15 @ 14:27:06
Postat av: El beppo

Alla fällde väl en tår av lycka när den så kallade skyttek la av.

2009-01-15 @ 15:34:16
Postat av: Landell

Vad ska du göra kvar i Härnösand nu när Daldehog har lagt ned? Nu kommer en för och nackdel lista signerat statsvetaren Billy!



Fördelar Med sthlm.

1.massa mysiga uteserveringar

2. Pint med öl från. 19 kr.

3. Fest till 05:00 om man vill

4. Bra parker där man FÅR ta med sig sin egen picknickkorg med alkohol.

5.Massvis med konserter och event

6. Man kan svina, härja och göra bort sig hur mycket man vill och samtidigt vara annonym!



Nackdelar med Sthlm.

1. Störiga invandrare finns det några av.

2. Blåa Tunnelbanelinjen

3. Man måste stå rak i ryggen och inte få syltrygg för att komma in på krogen.

4. Man får massa p-botar så fort man lämnar bilen i två minuter.



Fördelar med H-sand

1. Getterna på högslätten eller högberget...?

2. Lite trafik

3. Lite kö på krogen

4. Inge problem att få beställa i baren

5. H-sand kommer alltid stå kvar.



Nackdelar H-sand

1. Finns ingen riktig krog.

2. Dålig shopping

3. Alla vet var du har gjort en lördagskväll t.ex.

Speciellt du!

o.s.v......



Ja nu har du fått lite att tänka på..

Kan du snickra lika bra som farsan din eller nästan så ska jag kanske kunna fixa något byggjobb åt dig här nere..



Kom hit nu!!

2009-01-16 @ 15:18:11
URL: http://billys.blogg.se/
Postat av: Billy

Tack detsamma! Då får vi bertla och lira lite boll i någon park till våren/sommaren då! Kingeling!!

2009-01-16 @ 17:15:17
URL: http://billys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0