Spårvagn genom ljuva livet.

Boendet här ute på Lidingö innebär ett åkande med Lidingöbanan till Ropsten innan byte till tunnelbana sker. Därav rubriken. Med detta sagt så slipper ni smartskallar börja raljera om Göteborg och hur efterbliven jag är. Detta åkande och bytande har jag inga som helst problem med, tvärtom kan jag tycka att det är ganska skönt att sitta med en tidning och muttra instämmande med medpassagerarna om förseningar och det usla vädret. Idag skedde dock något som kan komma att omkullkasta mina positiva tankar kring detta. Jag hamnade nämligen i kläm mellan två riktiga borgarbrackor. Att tvingas lyssna på dessa två unga mäns konversation fick mig att börja kamma mitt hår rakt framåt samtidigt som mitt hjärta började slå takten till Imperiets låt "Alltid Rött Alltid Rätt". Jösses vilka typer. För att ni ska förstå vad jag pratar om så har jag memorerat dessa två slickade frisyrers tankar kring liv och framtid. För enkelhetens skull så kallar vi dem för Pierre och James Jr. Vilket nog kan ligga betydligt närmare sanningen än vi vågar tro.

Pierre- Jaså du, du har börjat jobba med energi du James Jr?
James Jr- Ja, min far (James Sr. Reds. Anm.) ville att jag skulle ta över lite i dotterbolaget, kändes som att det är på tiden att jag börjar tjäna mina egna pengar.
Pierre- Jojo, jag tackar jag, hur går det då?
James Jr- Vi håller på att lobba lite gentemot ett tyskt företag nu, får vi kontraktet så kan vi nog vinka adjö till den finansiella krisen. Och med vi menar jag såna som du och jag Pierre, med backslick och fiiina kostymer. (Viskande) Inte som honom. (pekandes mot red. Reds anm.) Sluskar med smutsiga skor, tom blick och tom plånbok kan gott slita sig ur krisen själva, hahahahöhöhöhö.
Pierre- Lustigkurre där, hihihi.
James Jr- Men du då Pierre, hur går det akademiska livet?
Pierre- Jag trodde aldrig du skulle fråga, här ska du få höra, jag har precis blivit antagen till Lundsberg. Äntligen får jag följa min fader Douglas fotspår!
James Jr- Det är ju alldeles fantastiska nyheter. Mina största gratulationer Pierre.
Pierre- Tack James Jr. Men jag väger lite för och nackdelar just nu. Isolationen ute i Värmlands skogar skrämmer mig en smula...
James Jr- Du kan vara lugn, sedan Carl- Philip (båda böjer sig ner på ett knä och gör ett snabbt korstecken. Reds anm.) flyttat ut i skogarna har de verkligen insett värdet av de riktigt "gröna" skogarna.
Pierre- Pengar?
James Jr- Du lär dig snabbt Pierre. Jag älskar dig för den egenskapen. När vi kommer hem bjuder jag på varm mjölk.

Ungefär här var jag tvungen att springa av för att hämta luft. Ilska, frustration och ett visst mått av utanförskap var känslorna som stämt möte med mig ute vid Skärsätra Centrum denna onsdag kväll.

För att ni verkligen ska förstå innebörden av detta samtal mellan svensk framtids beslutsfattare så har jag slängt ihop en liten ordlista också. Håll till godo.

Tjäna egna: Hitta sina egna människor att sniffa i rumpan.

Lobba: Bastuklubb, denna gång en tysk, vilket borde innebära ett rejält Bratwurst partaj.

Vinka Adjö: Ta Farsgubbens lyxyacht, dra till franska rivieran och bjuda 14-åriga tjejer på champagne och kokain tills de enda ord de klarar att säga är -Oui. Alltså kan ingen hävda våldtäkt efteråt.

Lustigkurre: Ord som är slang och betyder ungefär rolig herre. Detta ord används som en diskret, ironisk blinkning till folk boende på Södermalm.

Lundsberg: Slott i skogen där en viss hieraki råder. 1a ring: Ta emot det som ges med din ringmuskulatur. 2a ring: Smaka av saker med din mun. 3e ring: Ganska fritt år beroende hur du skött dina tidigare studier. Du får ge ca 2 blåsjobb i veckan, vägras dessa får du gräva en stor grop som de äldre kan bajsa i vid behov. 4e ring: Lära dig att kunna både använda piskan (bokstavligt talat) samt att ge morötter ( finare familjer) Allt som förväntas av en blivande VD alltså. Lite kuriosa är att Jan Guillio simmat på svensk rekordfart i en pool fylld av de äldre ungarnas urin.

Isolering: Stort avstånd till bankomater. Två köksanställda Kenyaner springer dock två gånger per dag in till Karlstad för akuta uttag.

Varm mjölk: Min polska hemhjälp har nyss fått barn och jag erbjuder dig härmed en broderlig tutte att stoppa i munnen.

Kommentarer
Postat av: Mija

Ure a sick man my dear =)

2009-03-12 @ 08:08:08
Postat av: Linda

hahahahaha.....ja dööööööör

2009-03-14 @ 12:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0