Somebody got murdered.

Fredagkväll på Götgatan- två mord utförda av okända våldsmän. Fredagkväll på Götgatan- kort kille kryssar mellan trottarkanterna sekunderna efter lampan släckts och grisfyllan fegt smugit sig på honom i form av shots. Kan det finnas något samband mellan händelsena månne? Ingen som helst aning! Det enda jag vet är att om morden skedde med hjälp av en nyckelknippa så kan man koppla bort undertecknad helt från listan utav misstänkta våldsverkare. Vi får väl se imorgon kväll på Efterlyst när Hasse Aro vill komma i kontakt med mannen som ringlar likt en snok i riktning mot Slussen. Då blir det en mycket intressant lucköppning vill jag lova.

Nyckeltapp igen alltså. Detta upptäcktes först vid entren till lägenheten. Till en början försöktes en gammal beprövad variant sam kallas buskagesömn. Men eftersom våren lyser med sin frånvaro så fick jag tillbringa natten hos polisen efter att ha hackat tänder så högt att folk misstänkte att en ny stenkross slagit upp dörrarna natten till ära. Polisen ja, lugn nu Bodil, det var alltså hos Tobias Näslund som vänligt öppnade dörrarna till sitt krypin i Bandhagen. Sedan när nykterheten kastade sig in i handlingen så återfanns även nycklarna. Jag har alltså en fruktansvärd medgångsvåg att surfa vidare på just nu. Här ska det smidas.


Då var söndagen bra mycket lättare att komma ihåg. Var nämligen på bio igen och kan nu äntligen också säga att jag sett The Wrestler. Vilken fantastisk film alltså. Jag, som ju är en riktig karlakarl, och inte gråtit på flera år( senast 2004 då en tjock tjej knyckte min öl på Bittens) hade jäkligt nära att släppa fram mitt maskulina hulkande. Mickey Rourke, välkommen tillbaka, älskade förlorare.

Var annars mest sugen på att se Watchmen. Jag tillhör nämligen den skara av nördar som har serietidningsboken(?) i min ägo. Men liksom mina glasögonbeprydda vänner i detta gäng så ställer även jag mig tveksam till att man kan göra en film av den historien. Jag skulle nog mest vilja se den för att få se hur man gjort Dr Manhattans penis. I boken har man nämligen lyckats göra den så att den mest liknar, ja, en Smurfs... Men om man som denne blåhyade hybrid äger egenskapen att kunna teleportera sig vart han vill, kunna spränga vad som helst, samt kunna påverka hela världens händelser borde man inte se till att kunna skaffa sig en rejäl domkraft? Han är ju förvisso en väldigt modest och ödmjuk rackare men detta är att ta det ett steg för långt. I och för sig tyder ju alla hans ovan nämnda egenskaper på ett fantastiskt kuk komplex så det kan ju vara där vi hittar roten till hela hans existens.


På tal om film så har jag nu tagit ett stort steg mot förvandling. Jag hittade och köpte nämligen en exakt kopia av skjortan som Robert De Niro har på sig i Taxidriver. Nu kan jag med andra ord börja bocka av på listan som ska göra mig till min favoritfilms hjälte. Saknas gör följande: Bruna cowboyboots, tvättäkta psykopatdrag, ett hus där skumma knarkartorskar hänger i, en pistol att skjuta med, en mohikanfrisyr, en Taxi (gul) samt någon/ något att skylla mina problem på (irakkriget/ kristdemokraterna?). Jag ska göra allt jag kan för att skaffa detta, så håll ut nu du 12-årige Jodie Foster kopia som rör dig därute i natten. Snart kommer pappa Travis och löser allt.

Ja, det här var ju ett jävligt intressant kapitel. Men jag var även på en anställningsintervju idag, så ni kan ju hålla era klor och leta lite fyrklöver till min ära så lovar jag att återkomma när jag fått svar.

Kommentarer
Postat av: Linda

I Love You !!!!!

2009-03-17 @ 22:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0