What became of the likely lads?

Satt nyss och kikade igenom min Facebook sida. Det är sjukt många kamrater där ute som man tappat kontakten med alltså. Inte för att det är speciellt förvånande. Jag har insett för längesedan att det kan vara av min största svaghet som människa. Att höra av mig. Nu börjar ni väl högljutt att protestera och rabbla upp minst tio andra akilleshälar i min väldigt tjusiga rustning, men det har ni inte mycket för. Det här är mitt stora problem punkt, slut, stjärna. Jag ska dock bli bättre på det har jag tänkt. Bättre på att ringa, bättre på att svara och bättre på att spontanhälsa på hos folk.


Det är dock en väldig fördel att ha vänner som insett värdet av kontakt på ett tidigare stadie i livet än vad jag har gjort. Speciellt en man utmärker sig på den punkten, en man som jag tidigare gett en hel del skit på den här sidan. Men som genom det här återfår lite av sin heder. Mathias Åström heter karln. En riktigt fixarsork som visat sig vara en klippa på att anordna fester och sammankomster. Nu har han dragit ihop en liten happening i Hassela för forna Härnösandsgrabbar med aptit på flaskor och den lättsamma stämning drycken i dem så ofta medför. Det blir fantastiskt skoj törs jag redan nu utlova, trots att deltagarlistan saknar en del tunga pjäser. Vad han fått denna egenskap törs jag inte sia om då han i andra sammanhang mest utmärker sig som en tjock åsna, men mina fulla krediter får han för den och jag bugar mig tacksamt för inbjudan. Kanske kan det bero på att en gång i tiden faktiskt arbetade som en slags samordnare på ett välkänt varuhus vid namn Öhmans som gör att han klarar av att ha så många järn i sin eld? Att han sedan inte riktigt fick samma erkännande som till exempel Richard i Charken, det har nog bara med hans ödmjuka framtoning att göra.



Lite suddig bild kanske. Men Aftonbladets fotografer har inte samma öga för detaljer som jag har. Ödmjuk och ödmjuk förresten. En gång på en fest så provade han att argumentera mot mig. Tyvärr valde han att slå dövörat till när jag förklarade min ståndpunkt i den heta debatten. Tyvärr på grund av att jag då lutade mig framåt, försiktigt tog av honom hans glasögon och bröt av dem på mitten. Så kan det gå. Och just såna infall kan också vara en förklaring till min dåliga kontakt med människor. Men jag väljer att tro på dålig kommunikation från min sida ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Big Ern

En liten fråga: Den festen när brillorna "råkade" gå sönder var det samma tillställning som det kastades en ölburk på en känd punkrockare som oxå var där?

2009-03-30 @ 10:42:06
Postat av: Håkna

Nä, jag tror att brillincidenten var vid ett annat tillfälle. Men vad fan, hur många pilsner har inte slängts på CBGBs, var glad att det var en burk!

2009-03-30 @ 11:57:22
Postat av: skyttek

den sista tiden tycker jag att denna blogg växt lite...krävdes dock 27.000:- till ögonoperation för att överkomma traumat med glasögonen!

2009-03-30 @ 23:07:18
Postat av: Håkan

Det var det väl värt? 27 löks för att slippa den där nördiga lärarlooken? Jag borde ta procent på alla skamliga förslag det genererat...

2009-03-31 @ 11:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0