Lost and running.

Vill ni se någonting roligt så ska ni ge upp på Högslättens elljusspår under två veckor. Risken är då ganska stor att ni stöter på undertecknad som springer omkring och gör min berömda och beryktade imitation av dvärgarna från programmet Fångarna på Fortet. Just det. Exakt i detta nu sätter jag igång och försöker springa ikapp strandformen. Nu har jag alltså två veckor av sallad och vatten framför mig. Operation magruta är härmed inledd. Inte ens en tillstymmelse till alkoholhaltig dryck kommer att få mig på fel köl den här gången. Om jag så ska bombhota hamnkrogen så ska jag lyckas. Sanna mina ord, kära läsare. Ibland är jag nämligen oerhört viljestark. Om ni inte märker det så är det här gjort mest som ett slags peptalk till mig själv så egentligen behöver ni inte läsa vidare. Men, första radens erbjudande ligger kvar. Ett skratt garanteras där ute i skogen. Välkommna.


Efter mitt förra inlägg ringde en upprörd brilla hem till mig och krävde en dementi. Tio öl hade han minsann inte druckit. Bjapa bjapa bjapa, Näslund. Det här är min blogg och jag har alla rätt i världen att krydda mina historier en smula. Även fast du defacto kanske drack tolv. Det konstiga var att han inte alls hade några synpunkter på att jag avslöjade hans egentliga fader. Men det stycket var väl för långt för att han skulle orka ställa in fokuset på sina smurfglasögon kan man tänka.


Nu ska jag prova det här med att lägga ut en låt. Det är ju ingen dålig press man satt på sig själv i den här frågan heller. Vilken låt ska man välja utan att bli kallad för en överstenöt och en fantasilös fjant? Förmodligen så hade det inte spelat någon roll vilken jag valt för ni har väl ändå suttit i era kammare och slipat knivar som ska in i min rygg antar jag. Så, därför blev det den här gamla favoriten. Väldigt vacker enligt eget tycke. Att den sedan handlar om heroin behöver ni inte dra allt för stora växlar av om ni nu inte är väldigt sugna på just det vill säga. För mig handlar den om något annat. Och nej Pa Jallow, det är inte om dig.


För att underlätta för er tondöva rackare så valde jag även en version där ni kan följa med i texten.

Kommentarer
Postat av: Jallow

maybe if a I were a girl... skulle det kunna handla om mig, jasså the running man & inget uteliv alls, ja ja den som lever får se...

2009-05-20 @ 11:24:21
Postat av: Miller

Operation magruta skall bli mycket intressant o följa

2009-05-20 @ 11:40:38
Postat av: Lunken

Syns på skeppet då :-)

2009-05-20 @ 12:37:44
Postat av: Anonym

Jallow: Du vet allt om min karaktär. Stenhård och skoningslös.



Miller: Var det där ett hån? Det kan komma ett bildbevis... När jag lär mig photoshop.



Lunken: Såna där frestelser har ingen effekt alls. Har de öppet förresten? Faan...

2009-05-20 @ 21:11:56
Postat av: skyttek

får en schlagerlåt verkligen vara över tre minuter?



vad hjälper texten till med för en tondöv?

2009-05-21 @ 15:33:59
Postat av: Håkan

SkytteK: Den la jag upp fint för dig så att du skulle hitta tillbaka till ditt rätta jag. Plus att du gillar schlager egentligen så försök inte smutskasta den branschen...

2009-05-21 @ 18:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0