Video killed the radio star.

Som ni alla vet så tog jag det mogna beslutet att tacka nej till Team Härnösands avslutningsfest. Tyvärr följde inte alla mitt exempel. Den här videon lyckades jag gräva fram från kansliet genom listigt detektivarbete. Den verkar dock vara ifrån efterfesten så några tal är inte att vänta. Videon domineneras av fyra stycken lejonhannar som verkligen bjuder till. I vanlig ordning kanske man ska säga. Jag vet inte, men första känslan som dyker upp är skam, men sedan växer filmen ju fler gånger man ser den och nu känner jag bara stolthet att för det mesta vara en del av detta sällskap. De fyra som kameramannen valt att ställa in fokus på är dessa.

Per Högberg: Mannen som är festens nav. Efter att ha avslutat en sexveckors brevkurs i modern dans var det ganska så självklart att han skulle ta sig tid att lära ut lite fräcka steg till de vanligt dödliga. Det svänger Per, det svänger. Han har läst på dessutom. Man matchar alltid ett högt hårfäste med uppvikta skjortärmar. Modets abc helt enkelt. Dansade förmodligen hela vägen till sängs tillsammans med minst tre av festens galanta damer. I soffan kan man också skymta hans son Tobias Näslund som sitter och tjyvröker med Patrik Westling över ett par groggar. Färglöst som vanligt.

Tonny Westling: Lite överraskande att han höll ut så här länge kanske. Men att han är direkt påverkad av alkohol råder det inga som helst tvivel om. Kolla bara på karljäveln som står och dirigerar en orkester som inte ens finns. Taktkänslan i övrigt kan man dock inte klaga på. Inte heller klädseln då han valt att matcha en svart kostym till sina italienska myggjagare. Vackert Fat-Tony.

Niklas Westling: I vanlig ordning en besvikelse. Nog för att en ledig klädsel kan vara att föredra framåt småtimmarna. Men polokrage Niklas? På ett 5-årsjubileum? Jag vet inte jag... Annars ska han ha fulla krediter i övrigt för sitt engagemang. han följer nämligen Pers minsta vink med en lydnad som man annars bara ser hos polishundar.


Mathias Åström: Vad vore en fest utan den här mannens närvaro? Ingenting förmodligen. Den här gången håller han dock förvånansvärt låg profil. Kanske har man valt att lägga festen i hans smakfullt inredda vardagsrum? Han smyger mest omkring och ställer allt tillrätta, kollar så ingen kliver på hans nyligt inköpta matta av persiskt slag, ser till att ingen behöver ha tomt i glasen och verkar inte vara helt bekväm med kameramannens närvaro. I övrigt är han dock en fullträff. Den randiga slipsen matchas perfekt till en ledigt sittande skjorta som inte avslöjar hans sexiga kropp. Vågat med mustachen och polisongerna men dn här gången lyckas han perfekt. Ett modelejon av högsta dignitet. Ett ord, klass.




Kommentarer
Postat av: El bäpo

Har nog aldrig skrattat så mycket på jobbet som efter denna video!! Ukens dans är klockren!

2009-05-22 @ 13:53:10
Postat av: frälsaren

i sommar kommer min polo inte att lämna min smärta kropp...

2009-05-22 @ 17:11:09
Postat av: Håkan

Den dansen kommer att gå varm på Springsteen om två veckor... Har du lagt märke till Åssas danssteg in i kameran 2.30 in? Snyggve.

Frälsaren: Ja, det är nog lika bra, ingen vill se din beniga torso i alla fall.

2009-05-22 @ 17:14:31
Postat av: Linda

Jag dör Håkan...jag dör...hahahahahahhahahahahahha

2009-05-22 @ 21:44:17
Postat av: Anonym

by the way...ska nog mms:a en bild till dig på mig i snyggaste barens blogg t-shirten =)

2009-05-22 @ 21:45:42
Postat av: Jennifer

Hej! Hoppas allt är bra och som sagt, alltid ett nöje att läsa.



Nu till saken. Vet inte om jag tipsat om denna eller om du hört den, har en tendens att repetera. Men denna video och låt är något som är värt en titt/lyssning. Torpedo - From Russia With love. Gammal, men still en riktig sommarlåt.



Hopppas allt är bra, kram.

2009-05-23 @ 00:48:26
Postat av: Gurra

POLOKRAGE!

Inte oväntat att Niklas skulle fastna för det modet efter att han sommarjobbat som "cykelställ" utanför bögstället nummer ett i Sundsvall för ett tiotal år sedan. Jag säger bara Basement... Niklas sa "read my lips and parkera din lem i mig..." Han fick dock bra dricks. Enligt sägnen i alla fall. Samma sägnen som säger att Frost var den bäste dricksaren...

Var det så ni träffades?

2009-05-23 @ 08:40:18
Postat av: frälsaren

Gurra hur kan du glömma?? Det var ju där VI möttes en kall kväll i mars....Trodde den kvällen betydde mer.

2009-05-23 @ 20:48:55
Postat av: Håkan

Jennifer: Hade missat den låten helt! Grymt bra, man tackar!



Gurra: Jag kan inte mer än instämma. Konstigt nog flydde han från stan så fort som Basement la ner sin verksamhet... Ett sammanträffande? I dont think so...



Niklas: Sluta ragga här, det finns andra homosidor du kan nyttja.

2009-05-24 @ 09:50:55
Postat av: polisong

Tur att nån höll takten. Men tyckte jag såg skymten av en Blomqvist i hörnet.

2009-05-24 @ 10:17:30
Postat av: håkan

Polisong: Ingen blomqvist klarar att vara vaken så länge... Olssons däremot, där kan vi snacka om nattsuddare.

2009-05-24 @ 10:34:46
URL: http://barens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0